Skip to main content
Tip mengatasi rasa malu di tempat kerja ..
Saya percaya pasti anda salah seorang di tempat kerja yang introvert atau pun kawan sekerja anda. Sebenarnya ada baiknya kamu mempunyai sikap demikian namun dalam situasi tertentu ia boleh memusnahkan karier anda.
Disini saya ingin kongsikan tips mengatasi rasa malu di tempat kerja ..
1) Tidak Boleh Malu
Elak bersifat terlalu malu da tidak mahu bertegur sapa. Seelok-eloknya perkara pertama perlu dibuat apabila anda memasuki pada hari pertama perkejaan ialah memperkenalkan diri kepada semua kakitangan dan majikan, jangan terlalu berharap mereka akan menegur kamu
2) Luahkan Idea
Jika majikan bertanyakan pendapat saja idea cadangan kamu untuk kebaikan syarikat, mana tahu idea kamu itu sebenarnya lebih bagus daripada rakan sekerja yang sudah lama dalam syarikat itu .
3) Sertai Aktiviti
membiasakan diri dengan aktiviti kecil-kecilan terlebih dahulu dan kemudian cuba atasi rasa tidak selesa di tempat ramai orang, mana tahu sumbangan yang kamu mampu berikan kepada syarikat dan pada masa sama memuaskan hati majikan .
Berkerja dengan proaktif menjamin masa depan anda, selamat maju jaya !!
Comments
Post a Comment